Al Coholic



Dagens tanke : går till Maria och Jacob och såklart lilla Wilma <3      |
ingen kommer glömma . . .



Idag har jag jobbat , tagit hand om två snorigt sjuka tvillingpojkar som gråter otröstligt , samtidigt . Det ena gullet har lunginflammation , stackarn :/ Imorgon blir det lugna gatan , har bara hand om den ena tvillingpojken :) den andra ska till doktorn i Linköping . Men det jobbiga är att det är den "sjukaste" som hamnat i mina händer , och det är inte ens jobbigt :P
  Idag , precis innan twinsen skulle sova så satt vi och tittade i några finfiina pekböcker med både cyklar, bollar och nyckelpigor i , tittade till och med i en traktorbok - med ljud , det ni ! Men det roligaste var ändå när Sackarias öppnade en bok och ut tittade en krokodil :O hahaaaa ! Han började gråta men han fortsatte ändå att öppna boken , gång på gång . Och varenda gång blev han rädd och grät . Varför utsätta sig för samma sak igen ? Vilken grabb , en riktig håårding ! Det där får bli dagens garv !

Inatt : Sjukaste natten på länge ! Klockan var typ halv 1 då telefonen ringde . Det var grannenGeir/fasterssambo , han sa att det var en skum man utanför dörren . Han hade precis kommit hem från jobbet , skulle precis lägga sig i sängen  då det började knacka på dörren , ofta det gör det sådär mitt i natten , mitt i veckan ? ! Det var i alla fall en gubbe utanför , han svamlade om en massa saker så Geir ringde polisen , sedan pappa . Pappa åkte dit och dom förstod ganska snabbt att han var knarkare . Han sa att han hade gått från Arkösund ( :O ! ) och sedan hade han hittat en övergiven bod där han tänkte sova , men det var för kallt . Då såg han Geirs bil och började springa allt vad han kunde . Han måste ha kutat snabbt för när Geir svängde in på vägen såg han ingen ?
Det slutade i alla fall med att polisen kom och hämtade honom . Mannen sa att han ville till psyket för knarket höll på att gå ur kroppen så polisen skulle köra honom dit . Heelt sjuuukt ! Äckligt Läskigt att det springer knarkare utanför dörren mitt i natten mitt på landet ;)

Nu ska jag titta på One Tree Hill , jiiippppiiie !  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0