4 dagar

Med nästan 4 dagar kvar hemma sitter jag här ootroligt förväntansfull ! Nu dröjer det inte länge innan mina au pair planer äntligen ska bli verklighet . .
Efter att ha börjat sökandet i augusti -07 , efter ett jobb i Gusum ,  intervju hos STS ( för att sedan ångra mig ) , ett dagisvikariat och massa slappa dagar där emellan så är jag nu , på väg !
Jag lyckades fira både jul och påsk här hemma i Sverige , i år igen . Jag trodde verkligen att just den här julen och påsken skulle jag få uppleva i något annat land , men nej nej . . Nu har jag i alla fall konstaterat att midsommar kommer att firas i ett annat land , och jag vet inte ens om dom firar midsommar där ? Sen får man se hur många högtider det hinner bli innan jag återvänder :D Det sorgliga med att fira midsommar i ett annat land är att man missar det-som-nu-har-blivit-tradition , en underbar dag på Trollholmen hos Familjen J !
Ofta äts lunchen uppe vid huset , senare mat-intag sker på olika ställen , beroende på vädret . Ibland förekommer båtturer bland stora vågor och stark vind . Festkläder brukar sitta på vid ankomst ( och då blir man även mottagen av festkläder ) för att senare ( pendlar mellan 10 minuter och en timme ) , bytas ut mot diverse "mjukiskläder" , även badkläder kan förekomma .  Maten består oftast av "midsommarmat" till lunch och grillat till kvällen med olika tillbehör , det är alltid gott ! Man brukar även hinna med olika aktiviteter som studsmatte-hoppning , fotbolls-spelande , kubb-turnering och för att inte glömma . . Jag och LisaFisaJ brukar sjunga en vacker sång , ofta Whitney Houston´s "I will always love you" , med våra absolut finaste och starkaste röster , det blir alltid succé . . Ofta hinner vi med många andra låtar också eftersom dagen är låång . Övernattning sker - alltid !



Igår klockan 5 steg jag och Johanna på hos Familjen Wall för att hjälpa till med serveringen på deras födelsedagsfest/bröllopsdag . Det var mycket trevligt och väldigt mycket folk . Mormor & Morfar befann sig även dom på festen , vilket ledde till många trevliga pratsstunder och mycket Trinidad-snack . Det serverades mycket god mat i mängder och ett antal flaskor öppnades , mycket trevligt ! Vi lämnade  huset-med-en-otroligt-fin-utsikt strax före midnatt . :D

Får ju inte glömma att nämna IFK:s insats i Allsvenskan , otroligt bra stundvis , lite sämre emallanåt , men en bra första match . Det är ju trots allt fem år sen . . Skulle vara roligt med ett "proffsutlåtande" så vi får väl se om E Jakobsson lämnar en kommentar . . Eftersom matchbiljetterna tog slut vääldigt snabbt så tittade jag , Johanna , Carro och Lisa på matchen hemma hos Familjen J , mycket trevligt !

Idag väntar en runda på stan med lillebrorsan , han ska köpa kläder , och eftersom mamma jobbar så ställer man ju självklart upp . Som alltid :P


Kommentarer
Postat av: Emil

Fan, Frida att du missar högtidernas högtid. Midsommar på Trollholmen; folk skulle göra vad som helst för en liknande upplevelse. Men, men.. Man väljer ju själv vad man gör och du har bevisligen valt sida..

2008-04-03 @ 12:57:22
Postat av: Anonym

Jag börjar som min bror:
Fan, Frida jag fick ont i magen av att läsa om midsommar. Vad gör jag? Ska sjunga solo on the balcony? Nooway! och maten sen, den blir inte lika god om inte du också intar lite av den, visst det blir mer till mig, men jag, JAG, är beredd att offra det för att du är där istället. Sjuttongubbar också, det blir tomt här hemma utan dig. Men.. jag har sagt det förut, (även om det inte framgått rätt utan mer som ilska över att du åker)och jag säger det igen, resan till Trinidad är du värd!

2008-04-05 @ 12:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0