:D

Nu har jag snart varit hemma i en vecka och det är så skönt !
Just nu sitter jag i solen på balkongen , underbart !

Resan hem gick bra , var dock väldigt tråkig eftersom jag inte kunde sova mer än en kvart sammanlagt ;) Det var så skönt när vi hade lyft från Trinidad och man var på väg . .
Jag satt längst ut i gången , och på sätet bredvid mig satt en pappa , han hade sin förkylda dotter i knät . Hon satt och nös , hosta och snora hela vägen . Hon roade sog även med någon liten speldosa som sjöng alfabetet om och om och om igen , så nu kan jag det ! :P Hon gillade även att läsa alla tidningar som fanns , fast det roligaste var nog ändå att riva sönder dom och slänga dom på mig och tjejen som satt bredvid på andra sidan . Hah !

När vi hade landat i NY var det bara att vänta , från klockan 2 till 5 . När jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen uppstod ett problem . . !
Precis som föregående gång tog jag upp datorn ur väskan , tog av mig skorna och lade upp allting på bandet , sen knallade jag igenom "dörrposten" . Ingenting hände , absolut ingenting . . Förrän . .
Det kom fram en kille , han tog min datorväska och sa att den inte gick igenom , han var tvungen att kolla igenom den , så han tog den och sa att han snart skulle komma tillbaka . Då kom en annan muskulös svart man fram till mig , han tog datorn . Oooh NOO !
Han frågade om jag hade rest med datorn som handbagage förut ? Japp , det hade jag och jag fick berätta vart , bla. hade jag ju varit på precis samma ställe som nu för bara 2 veckor sen . Vad hände egentligen ?
Han sa åt mig att följa med , vi gick längst bort , så långt bort man kunde komma , men fortfarande kvar inom säkerhetskontroll-rummet . Då började han fråga samma saker igen , sen sa han att det inte gick att resa med datorn som handbagage , VA ? ! Neeej ! Jag frågade vad jag skulle göra då , för jag hade ju redan lämnat ifrån mig mitt bagage . Han sa att jag skulle checka in datorn med ba gaget . Eeh , okeej , hur gör jag det nu då . Men det visste han inte sa han . Nu började jag få lite panik , aldrig att jag tänkte lämna ifrån mig min kära dator , aldrig !
Hur skulle jag kunna veta vart jag skulle göra av datorn om inte han visste det ? ! Det här var ju heelt sjukt ! Då kommer den andra mannen , med min väska tillbaka . Han började prata om något och jag förstod ingenting , så när jag hade frågat va , 3 gånger så förklarade mannen-med-datorn , att min plånbok låg ju i väskan , det var den som hade pipit . Jag var tvungen att ha den i fickan . Nu var jag totalt förrvirrad , för bara typ 2 veckor sen hade jag ju gått igenom precis samma kontroll med precis samma saker , och då var det absolut inga problem , bara att gå igenom ! Mannen-med-datorn såg att jag inte visste hur jag skulle agera , så han frågade mig om jag höll på att börja gråta , men nej då , det gjorde jag inte . Då fick jag en kram av honom , sen sa han : Ta det lugnt tjejen , det var inte meningen att du skulle bli så stressad , vi skojade bara lite med dig , allt är grönt så du kan gå . VAAAA ? ! Va sa han ? ! Skojade , med mig ? Då blev det hela ännu mera konstigt . Jag fick alltså ta min dator och traska iväg ?
Dom hade bara skojat lite med mig , för att få en roligare arbetsdag , henne tar vi , hon ser ut att gå på´t . . Ha ha ha , jätteroligt ! hahahaaa ! Jag började skratta , och det hela var ju egentligen väldigt roligt , men inte just när det hände , utan några minuter efteråt :P hahaa ! Typiskt att just jag skulle råka ut för deras skoj ! ;) Sjukt synd , men men !

Väl hemma i Sverige igen möttes jag upp av mamma och Johanna . Jag tyckte att dom var lite väl på mig om att jag skulle öppna bagageluckan på bilen , och dra bort det där svarta som gör att man inte ser vad man har med sig , varför så bråttom ? Joo , när jag öppnat och tagit bort allt hoppade LisaFisaJ fram , vilken glad överraskning :D Jag blev lite paff , hahaa ! Kul grej :P

Så nu , efter en vecka har jag hunnit bli en av varandra igen , och det är så skönt ! Jag har gjort en del vanliga saker , som fanns med på schemat innan jag åkte , och det är så roligt ! Det var roligt att vara där och se lite , men jag trivs bättre här .

Ikväll ska vi på dansuppvisning , lillasyster Louise har ju visst övat in nåt så vi ska kolla på flygeln , om jag inte misstar mig :D Det blir ju roligt !

Åter till solen (som visst försvann nu) .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0