visum



Jag sitter placerad framför "stora datorn" och har just avslutat 7 sidor "pappersarbete" ! Hahahaa . .

Dvs mina visum-papper som jag inte ens behöver för att komma in i England . Men sånt är livet och vad gör man inte för två kids i 5 och 2års - åldern . . Pojke & flicka , flicka & pojke ?
Min resa blev ju inte direkt bokad framför näsan på mig precis när mitt visum blev klart som det blev för Millan ! Men det löste sig ju också till slut , eller ?
Nu har jag svarat på frågor som varför jag vill åka som au pair , vad jag har för passnummer , har jag körkort och kan jag tänka mig att köra bil i England ? , kan jag prata 1. Spanish , 2. Serbian , 3. Croatian , och hur väl kan jag språken i så fall ? Det är heeelt otroligt vilka konstiga frågor det dyker upp ibland .
Men den här gången slapp jag svara på frågor som :

- Tänker jag åka till USA för att kidnappa ett barn och föra barnet ur landet ?
- Kommer jag att ta med/köpa/använda droger när jag anländer till destinationen ?
- Kommer jag för att ansluta mig till någon terroristgrupp eller använda kärnvapen ?
I fall jag tänker utföra någon av ovanstående frågor ( det var 6 stycken ) så är det fortfarande inte omöjligt att komma in i landet . Jag är glad att jag inte hamnar i USA .

Konstigt bara att jag inte fick frågor som :
- Går det bra att åka omkring med privat chaufför ?           `Albert , Harrods please !´
Men sådana frågor kanske inte Englands ambassad vill veta ? ;) hah !

Helgen har i övrigt spenderats med familjen & syster J , Fam J , Carrobarroline , Millan och många andra som man inte visste vem dom var . Det har varit väldigt roligt !
Idag blev jag dock "medtvingad" till HBK . 
  - "Men Frida , om du 1. dammsuger , 2. skurar golven , 3. diskar och 4. dammar så går det mycket fortare , jag sitter här med min stora godispåse och tittar så du inte missar någon fläck !"
Eehhh ? Oookej , Lasse kollar du oasen där borta !
Eftersom jag nu mera har lärt mig att säga nej så sa jag vänligt men bestämt :
 "Nej , LisaFisaJ ! Jag kan dammsuga och diska , men torka golven och damma får faktiskt du göra !"   Snällt av mig att ställa upp ! :P

Den här veckan har jag haft som mål att åka bort till Farmor & Farfar för att uppdatera dom om London - resan (nyfikenheten stiger i Rippetorp) , dricka kaffe med mjölk , höra skvaller , förhoppningsvis träffa småkussarna samt få en dos av känslan jag får när jag åker dit . 
Har jag lyckats ?
På den frågan finns det två svar . . .
1. Jag har inte lyckats träffa farmor , dock farfar EN gång !
2. Jag har lyckats MISSA farmor alla tre gångerna !
Det är ju helt otroligt , pensionärerna nu för tiden är fullt upptagna med alla sorters aktiviteter . Tid för barnbarn finns i enstaka luckor här och där ! hahahaa ! I och för sig väldigt bra att dom har saker att göra .
Jag har i alla fall som sagt haft fullt upp med att jaga dom . Gör ett nytt tappert försök på tisdag ! Uppdatering kommer då om jag lyckades eller inte .

Jag längtar till på lördag , väldigt mycket ! Ska bli roligt att träffa gamla klasskompisar och folk man inte umgås med dagligen . Från kl. 19,00 och framåt !


Nu har klockan blivit sådär mycket igen , och imorrn är mamma ledig också vilket innebär att man inte kan sova halva dagen , vilket är bra för jag ska träffa Disa och lillflickan !

Baara ett avsnitt av Gossip Girl innan jag somnar . . . Eller två ?


Kommentarer
Postat av: carrobarroline

du är allt bra rolig darling! :) jag typ längtar as mycket till lärdag, saknar dig, KOMMER sakna dig, tänker lite smått & kom fram till att jag fakriskt tycker om dig.. jätte mycket

2008-02-04 @ 15:50:17
URL: http://carolinepernilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0