onsdag blev torsdag

Om man vill "ligga-och-dra-sig" innan man kliver ur sängen/madrassen på morgonen hos familjen J, måste man vakna först! Vaknar man samtidigt är det nämligen försent. Upp och hoppa är vad som gäller, på direkten. Det finns inte en chans, det är bara att lyda order. Detta hände mig imorse.. Eller, jag vaknade lååååångt före Lisa och tänkte passa på, men vad händer? Jag somnar om! Och när jag vaknar nästa gång.. Jaa..

Efter en utomordentligt god frukost begav vi oss ut mot farmor & farfar J, där det bjöds på fika. Emil klippte gräset och jag och Lisa påbörjade en mycket smakfull (och söt) flädersaft. Mat intogs under dagen och även jordgubbar med grädd-mjölk. Jättegott och trevligt! 4 toasters av 5, superkul!

Efter ytterligare en fika och dusch hemma hos oss var vi återigen på väg 209, denna gång mot city.
Eftersom Mormor fyllde år nalkades det kalas. Grillat och potatisgratäng, även förrätt och efterrätt. Väldigt gott. Men det kändes lite jobbigt att behöva äta jordgubbar, igen! ;)
När fotbollen närmade sig avspark dunstade jag, Louise och Jens, vi åkte hem för att åka sån där kärra efter häst. Vääldigt farligt och läskigt i början, men som alltid var jag snart inkörd i detta moment också. Hah!
Efter en lagom stund bakom hästen, som för övrigt släppte ut vedervärdiga dofter från "avgasröret", var det dags för nästa moment. Nämligen sätta sig i sadeln för att ta ett par steg framåt, även kallat rida? Fy! Jag klarade mig till gärdet, 20 kliv på gärdet och sedan tillbaka. Det räckte för min del, trivdes bättre i kärran.
Så nu, ytterligare en dusch senare och ett avsnitt av sex and the city känns allting bra :)

Nu väntar ex antal avsnitt av Grey´s Anatomy innan John Blund hälsar på.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0