fredag-lördag

Återigen en mycket trevlig dag igår. Den  började runt kvart i åtta och spenderades först hemma i mammas & pappas rum som skulle städas inför deras hemkomst. Utförandet gick väldigt bra och resultatet blev skinande!
Runt halv 2- tiden kom mormor & morfar förbi efter en sväng i storstaden, Stockholm. Vi fikade (som alla andra dagar den här veckan) och sen åkte dom hem. Ibland går det ett par dagar, kanske till och med någon vecka innan man ser dem, men den här veckan har varit fullspäckad. Tror jag har träffat dom varenda dag! :D Hahaha, väldigt roligt och mycket trevligt framför allt.

Vid 3 rullade jag in mot S-gatan för att spendera en kväll med flickorna. Vi hade ju beställt tid åt Misen på make up store vid 6, och eftersom det helt plötsligt blev en hel del att göra innan som tog väldigt mycket längre tid än beräknat så blev det väldigt bråttom till slut.. men det löste sig, som vanligt. Jag tror att hon uppskattade "överraskningen" och väskan, hoppas det. Tiden rullade sen på ganska ordentligt och det var dags att släppa av maffian vid deli. Jag kunde dock inte följa med eftersom jag hade en tid att passa. Skulle ju hämta mamma & pappa på Arlanda vid 03.00. Det var meningen att jag skulle få sällskap av Johanna först, men jag tyckte att det var roligare för henne att gå ut. Och jag kunde ju faktiskt åka själv, hade bränt en skiva och jag skulle ju få sällskap på vägen hem. Men det slutade med att Emil följde med. Oooerhöört trevligt måste jag säga! Vi packade bilen full av kaffe och sen bar det av...
Ett snabbt stopp vid Sillekrog för banan-köp och en korv. Där mötte vi bilen som redan hade kört om oss två gånger, och det visade sig att den skulle hinna köra om oss två gånger till? I alla fall, vi rullade in på terminal 5 vid 02.40 cirkus och ställde sedan bilen på en hyfsat dyr parkering. Sedan bar det av in i vänthallen där vi bänkade oss på det lilla mysiga och väldigt öppna café som fanns där. Vi kostade på oss varsin kaffe vilket var väldigt trevligt eftersom väntan blev längre än vi trodde från första början. Enligt våra uppgifter skulle planet från Larnaca landa omkring 03.05. Enligt tavlan med ankommande flyg verkar det här bra, det är ett plan som landar klockan 3, perfekt, lite tidiga till och med. Men.. det kommer ett plan till från samma ställe, och dom beräknas landa omkring 03.45. Hoppas att mor och far är med det första planet! Men det måste dom ju vara eftersom det stämmer bra med tiden.
 
En person kommer genom dörrarna, sen dröjer det ett tag innan folket kommer. Dock ingen som vi känner igen sådär pass bra att vi ville ha med dem hem. Tiden går och fortfarande ingen mamma och pappa. Ett annat plan landar och folkmassan infinner sig återigen utanför caféet.
Nu var det hög tid att gå till bilen och lägga i nya pengar för att undvika böter. Så medan Emil satt kvar tog jag en promenad till bilen för att utföra ärendet.

Tiden gick och tillslut ser vi på tavlan att planet verkar ha landat, pjuuh. Snart dags för hemfärd. Jag vet inte riktigt vad klockan var, men efter ett tag kom dom där, lagon solbrända efter en underbar vecka på Cypern. Efter kramadet var det dags att sätta sig i bilen och resan hem kunde börja i berättandets och upplevelsernas tecken. Mycket trevligt!

Vi landade på S-gatan för att lämna Emil och hämta Johanna vid halv 7 imorse, och vid straxt efter 7 låg jag i sängen, mycket trött. Och eftersom jag tänkte att det inte spelade någon roll hur dags jag vaknade så sitter jag här nu och har varit vaken sen halv 11. Jag känner mig lite halvseg just nu men det kommer antagligen gå över snart.

Men som sagt, det var mycket trevligt igår också.




Förresten! Tack Lisa för att jag fick "plocka" ordning på ditt rum, det var himla roligt. Synd bara att jag inte "behövde" damma och allt annat som hör till.. Men vem vet, det kanske jag får äran att göra en annan dag?!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så bra att Du skriver snällt om oss. Det tackar vi för.Hälsningar med medföljande kram från mormor.

2008-10-12 @ 12:36:31
Postat av: Emil-Pemil

"Efter kramadet var det dags att sätta sig i bilen och resan hem kunde börja i berättandets och upplevelsernas tecken. Mycket trevligt!"



- Oerhört välformulerat. Jag är minst sagt imponerad. Och yes, det var ooerhööört trevligt, det var det. Lite dyrt kaffe bara =)

2008-10-13 @ 00:28:19
Postat av: E-mail

Ganska kul att du sitter ett par meter ifrån och kommenterar i stort sett samtidigt som jag..

..som sagt ganska kul. Inte jättekul alltså..



Jaa..ganska kul :)

2008-10-13 @ 00:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0